valpkurs

Ligger just nu i sängen och drömmer om godis haha nerå men jag är så godis sugen så jag håller fan på att dö,har nämligen min lilla vecka just nu.
Men ska väll gå ner och kolla om det finns nån kaka eller nått haha eller så får jag nöja mig med en macka.
Har nyss suttit och pluggat engelska ska ju ha prov imorgon,känner mig lite osäker på årtal då olika författare är född och när dom dog men jag tror att det löser sig.

Idag så var jag ju hjälp instruktör på valpkursen på brukshundklubben det var så himla roligt idag :)
Idag fick jag gå runt och "störa" hundarna medans deras ägare skulle göra allt för att deras hund skulle titta på dom istället för på mig.Jag fick även gå runt och lyfta på hundarnas läppar för att kolla deras tänder,vissa hundar hade inga problem med det medans andra tyckte attdet var obehagligt att jag gjorde det.Det ända som är lite tråkigt är ju att inte milo kan få föja med eftersom att han inte är 12 veckors vaccinerad ännu.
Men det som är det bästa med det här är att man få lära av andras misstag,så när jag och älsklingen övar med milo så vet vi hur man INTE ska göra.
Idag så tränade dom även ligg och stanna kvar och så pratade vi om hundens signaler mot andra hundar och personer och även vad som kan göra så att hunden blir stressad och vad som är posetiv och negativ stress.

ENn u ska jag titta lite på tv och sedan ska jag sova för inatt så är det min tur att gå ut och kissa med milo,kom just på att jag måste lägga fram morgonrocken så att jag kan ta på mig nått snabbt.
Men aa nu får ni sova så gott massa kramar på er .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0