18 september

Godmorgon godmorgon
 
Imorse vid halv 7 tiden så väckte älsklingen mig med frukost på sängen:)
Han hade gjort egenpressad grapejuice,kokat ägg och gjort en macka.Det är alltid lika roligt att bli uppvaktad!
Efter frukosten så somnade jag om igen och vaknade för nån timme sedan.
 
Har sökt lite grann på utbildningar här på morgon kvisten,har nämligen länge funderat på om jag ska utbilda mig till sjuksöterska och nu har jag bestämt mig för att jag ska gör det!
Men jag saknar behörighet till att söka den utbildningen,så först måste jag läsa matte och naturkunskap b så att jag får behörigheten.
Så senare idag så ska jag fylla i lite papper och om ansökningar för matten och naturkunskapen och skika iväg till vuxenutbildningen här i sundsvall :)
 
Känns faktiskt jätte bra att börja plugga igen,Jag vet ju att jag vill jobba inom vården så då var sjuksköterska en bra grund tycker jag.För längre fram så skulle jag kunna tänka mig att antigen plugga vidare till
ambulanssköterka eller barnmorska.
 
Men nu tar ja gen sak i sänder och börjar med att läsa matten och naturkunskapen på distans,måste fundera på om jag ska läsa dem på heltid eller halvtid.Heltid läser man klart dem på 10 veckor och halvtid var det 20 veckor.
Får se hur jag gör :D
 
Nu ska jag snart ta på mig tränings kläderna och gå ut på en power walk med lilla Milo.
Måste fundera ut på vad jag ska äta till lunch sedan...får kika vad jag har i kylen eller frysen!
 
Bjuder på en bild på världens finaste hund!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0