Dörrar kan vara besvärliga!

Idag skulle jag egentligen ha åkt och tränat på morgonen men så blev det inte!
Utan istället så ringde pappa och sa att han hade tid att hjälpa mig att köpa nya fina vita innedörrar.Så mycket riktigt så kom han och plockade upp mig och Milo också åkte vi och köpte nya gångjärn och 4 nya innedörrar.
Bar upp alla dörrar upp för alla trappor och sedan så skulle dem sättas på plats,enkelt och smitigt trodde jag!
Men jäklar vad fel jag hade,tydligen så är våra dörrkarmar eller vad det nu heter för gammla så då passar inte nya dörrar om man inte besttäller specialdörrar.
vi trixade eller aa pappa gjorde det,han trodde att han kunde få till det endå,men efter ett bra tag så kom vi fram till att det inte gick.Så då gick vi över till plan b och det var att lämna in dem 4 gammla dörrarna på lackning.
Så först åkte vi och lämnade tillbaka alla dörrar vi nyss köpt,sedan åkte vi hem och monterade ner alla dem gammla dörrarna och sedan åkte vi iväg med dem till lackfirman!
 
Så nu kära vänner kommer vi till den intressant delen som jag kom på när jag kom hem igen.
Nu kommer inte vi ha några inne dörrar på 2 veckor för alal dörrar är på lackningen! Alltså vi har inte ens någonn dörr på toaletten :D
Men då kom jag på en liten halvprovisorisk grej och det är att sätta upp ett duschdraperi där toa dörren ska sitta egentligen,vad tror ni om det ? haha är ju helt sjukt att jag inte hade tänkt på att vi kommer vara utan toadörr!
Men men vi överlever nog!!
 
I bilen när pappa skjutsade hem mig och milo,så satt jag och gick igenom milos päls och vad tror ni att jag hittar då??? Jo en äcklig jävla fästing vid örat på honom.
Är det något som jag verkligen inte tycker om så är det kryp mm uscha uscha.
Så för en liten stund sedan blev det operation ta bort fästing,gick välldigt bra och ännu bättre när jag mosade äcklet!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0