Soraya M



Jag måste bara få skriva av mig lite grann,har helt glömt bort att skriva om en film som verkligen berörde mig.Filmen är verklighets baserad och den heter 'Soraya M och handlar om en kvinna som blir dömd för att ha varit otrogen mot sin man,men i själva verket så har hon inte det utan det är bara något hennes man har hittat på för att han vill bli av med henne,så att han kan skaffa sig en yngre fru eller barn som jag vill kalla det flickan är typ bara 14 år.
Ingen tror på soraya eftersom att kvinnor inte har någon talan utan är värt mindre en ett får,så hon blir dömd till döden och hon ska stenas till döds.
 Det här är en av dom bästa och hemskaste filmer jag har sett.
Jag blir så fruktansvärt förbannad på att sånt här händer med kvinnor dagligen i andra länder,jag fattar inte hur man kan göra något sånt här mot en person.
Jag rekomenderar er att se filmen,men var beredd på ganska starka och obehagliga sener.
Hade jag varit världens mäktigaste person så hade jag gjort allt för att ändra på det här och på omskärelser.Jag lider med dessa kvinnor och barn,tycker så fruktansvärt synd om dom.

Men som jag sa SE FILMEN!!



Kommentarer
Jennie

Hejhej

Hur är allt med dej?



Kram

2010-03-31 @ 11:45:02
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Emilia

usch :( får se om jag vågar se, verkligen viktigt att se fär att bredda sin syn tycker jag.

2010-03-31 @ 12:11:42
URL: http://chickytimes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0