fiskpinnar :)

Blev inget te förut.
jag och min styv mamma bestämde oss för att göra hemmagjorda fiskpinnar mumsmums :)
Det är sååå mycket godare än köpta fiskpinnar och det är inte så svårt att göra man köper ett torskblock och skär det i3-4 cm storaskivor sedan tar man fram ströbröd och ägg och lägger det i 2 separata tallrikar/skålar och så kryddar man ströbrödet tills man själv är nöjd jag föedrar mycket kryddor :)
Sedan doppar man fiskbitarna i äggen och sédan i ströbrödet och steker dom i en stekpanna med mycket margarin i så att inte ströbröds paneringen lossnar från själva fiskpinnen och man ska även vara noga med att inte vända dom för mycket i stekpannan.
Jag gillar att ha någon sallad och koktpotatis och dillsås till fiskpinnarna:)


Så här blev resultatet :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0