God middag

nu är jag mätt coh belåten efter en väldigt god middag som mamma gjorde :)
Idag blev det Grillad kyckling med jordnötssås och en grönsallad till det.
och nu sitter jag och bara tar det lungt och smälter maten :)
Senare under kvällen så blir det till att se Robinson på tv4 som börjar ikväll och till det tänkte jag göra en taco bricka som består utav (tacochips,salsasås,en massa riven ost och eventuelt lite oliver) super duper gott.
Men nu tänkte jag ringa till älsklingen och kolla vad han gör.

Receptet på Grillad kyckling med jordnötssås

Ingredienser:
1 eller 2 färdig grillad kyckling

Jordnötssås
2 dl kokosmjölk
1-2 dl vispgrädde
4 msk jordnötssmör
1tsk sambal oelek
1tsk citronsaft
1 tsk salt
(men om man gillar stark mat så ta mycket mer kryddor)

Gör så här
Lägg i lite smör i en djup panna och smält det.Ganska svag värme 4-4 på en skala till 12.
Häll i kokosmjölken och sambal oelek,citronsaft,salt.Rör eller vispaihop ingrediensaerna.Låt puttra 5 minuter ungefär utan lock.Under tiden finfördela (strimla) kycklingen.Tillsätt jornötssmöret och grädden och sjud det tills såsen får en krämig konsistens,cirka 5-10 minuter.Jag brukar även ha i lite soja.Lägg i kycklingen i såsen och låt stå med omrörning i 10 minuter.Man kan även lägga i lite nötter om man vill man kan även tillsätta soja.

En väldigt gott recept för dom som gillar jordnötter :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0