Jag blir så arg..

när jag läser på olika djurhems sidor och i tidningar om hur det bara strömmar in tusentals hemlösa/skadade katter per år som folk bara har struntat i.På slutet av sommrarna är det extra många katter som kommer in eftersom att folk är så idotiska att dem skaffar sommarkatter som dom sedan bara lämnar kvar hjälplösa.
 När dem själv åker hem till stan och lämmnar den stackars katten ensam i sommar stugan.Jag fattar seriöst inte hur man kan göra så, att man kan vara så himla hjärtlös.
Jag hoppas verkligen att folk slutar skaffa sommarkatter och att dom böjar tänka efter att en katt kan bli upp till 18 år och att man har ett ansvar ,det är precis som med barn inte skaffar man barn och sedan när man tröttnar på dem eller inte orkar ta hand om dem längre så bara lämmnar man dem för att dö.

Jag tycker att djur hemmen är så otroligt bra ,tänk om dem inte skulle finnas.
 Vad skulle då hända med alla dessa stackars katter?
om man har planer att skaffa en katt som amn vill ah som familje katt så kan man hjälpa dessa katter från djurhemmen genom att adoptera en katt därifrån, istället för att köpa en kattunge från blocket tillexempell.
För adopterar man en katt från djurhem så är dem vacinerade och även kastrerade och idmärkta.

Min familj adopterade Wilson från sundsvalls djurhem det känns så bra att vi kunde ge honom ett kärleksfullt hem för det förtjänar alla katter.
Så hä skrev dom om Wilson :
Vacker cremefärgad okastrerad hankatt upphittad på Jakob Sjölens väg i Skönsmon. Han har uppmärksammats i området ett tag då han huserat på olika altaner och sökt värme på motorhuvar. 
Efter vi läst detta så åkte vi för att tita på honom och det var då vi valde att adoptera honom :)
Då hade dem kastrerat,vacinerat och idmärkt honom.

Sundsvalls Djurhem


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0