Tisdag

Jaa imorse hade ja gen vällbeövd sovmorgon till klockan halv 11 sedan fikc jag pallra mig till skolan.Men dagen har varit lugn SKÖNT.

Orkade inte blogga nått igår,men jag och älsklingen åkte iallfall och tittade på milo igår vid typ 5 tiden,och fa nvad söt han är nu oc hdet känns så himla overkligt att vi får hem honom om 6 dagar :)
Vi tog ut honom och busade lite grann hehe han ser så rolig ut med små benen när han springer,lill pluppen våran.
Älsklinge nfilmade även lite grann när vi var ute ,ska se om jag ka nlägga upp filmen här.
Vi bestämde ialfall att v kommer ochh ämtar honom på måndag alltså den 10maj mellan klockan 12 och 12.30 ,milo skulle åka till vetrinären på fredag oc hta spruta och bli avmaskad.Och på söndag eller måndag morgon skulle hon fixa pälsen och klippa klorna på lill trollet :)
Så ha nkommer vara så stilig när vi hämtar hem honom.

Ja nu har ja gpratat om lilla milo och mer hundprat blir det.För vid 7 tiden igå kväll så var jag ju hjälp instruktör tillsammans med en riktig valp instruktör på en valpkurs.Så himla roligt att se så hundarna eller aa domflesta var mella n4-8 månader oc hdet var 8 stycken valpar med ägare.
För st var vi ute oc hgjorde en massa små övningar typ att valpen ska tycka att matte/husse är mycket roligare än nått som går förbi.Så ja gfick gå runt alla och "försöka störa" medans dom skulle använda rösten och kroppsspråket till att få valpen att tycka att dom var mycket roligare än mig,hehe det var så himla roligt :)
Efter en timmes ute träning så gick v ioch ade lite teori,gud vad ja glärde mig mycket,ska verlige nta hjälp av tipen som jag fått till att testa på lilla milo när vi får he mhonom :)

Men nu sitter jag bar ai skolan och väntar på att få sluta,ska ner till kören senare och då lär vi ju prata lite grann och resan som vi ska göra ner till stocholm på fredag.
Roligt roligt.

Men nu måste jag plugga lit,skrver mer senare ikväll omj gahinner kram kram
Ha en underbar dag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0