Glömt bort

Jag har glömt bort att skriva om en super bra film som jag och älsklingen såh häromdagen.
Filmen heter My sisters keeper och den finns även i bokformat och denna händelse är verklighets baserad.
Boken heter Allt för min syster.

Det handlar om Anna Fitzgerald har alltid funnits där för sin syster Kate -bokstavligt talat.För Anna är en så kallad designer baby,en perfekt matchning till systern,som lider av en ovanlig form utav leukemi.Anna var bara några minuter gammal när hon för första gången donerade friskt blod till sin syster.Det är kanke inte så konstigt att anna hela livet känt sig som en reservdel till kate.Men nu har anna fått nog.Kate har blivit sämre och om inte anna donerar sin ena njure så kommer kate att dö.Trots att anna älskar sin syster vill hon inte längre att beslutn ska fattas över hennes huvud.Hon uppsöker enadvokat och stämmer sina föräldrar för att få rätten att bestämma över sin egna kropp.

Filmen handlar mer om HELA familjen och hur detta drabbar familjen medans i boken får man mer följa hur Anna kämpar för att få rätten om sin kropp och mycket mer om hur rättegångarna är.
Men jag tycker att det är värt att både se filmen och läsa boken.
För båda två är jätte bra och sorgliga man blir verkligen berörd.

Just nu sitter jag med uppsatsen och försöker att skriva klart den men det går väldigt trögt uscha får ju fan panik vi börjar ju liksom skolan på torsdag.Men jag hinner nog.
Men nu måste jag gå och sova för jag såg att klockan var mycket,ska nämligen upp tidigt imorgon bitti för att åka och träna.Ska åka med mamma när hon åker till jobbet så vi åker väll kring 7 tiden.
Så jag säger godnatt till er nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0