Hos mina morföräldrar

Jag har inte kunnat blogga något då jag har varit hemma hos mina morföräldrar i några dagar med Milo.
Milo älskar verkligen att vara hos dom,för där blir han väldigt bortskämd med en massa godsaker.
Hundar lär sig verkligen saker skit snabbt,för varje gång jag och milo åker till mormor och morfar så springer han till kylskåpet först för han vet att han alltid brukar få något gott haha jag tycker att det är så himla roligt.
För han gör bara så hos mormor och morfar :D

Vi har gjort lite allt möjligt där,vi har bland annat varit ute och fiskat.
Jag har inte gjort det sedan jag var kanske 6 år så det var jätte roligt faktist hehe men det tyckte därimot inte lilleman.Så fort någon fick upp en fisk så började milo att skälla och morra åt fisken så in åt skogen.
Det visade ju sig att milo var lite rädd för fiskarna och vågade inte riktigt kolla vaddet var för otäcka saker som vi drog upp,så istället för att lukta på dom så skällde han på dom istället.
Kasbollen min,men efter ett tag så somnade han och så åkte vi en sväng med båten och det gillar han verkligen,att åka båt är nått av det roligaste Milo vet :)

Idag så blev det ett nytt äventyr för idag så bestämmde mormor och jag att vi skulle åka och plocka blåbär som jag kan ha på min födelsedags tårta på torsdag när jag fyller 18.
Så vi åkte till ett ställe där mormor alltid brukar plocka och där det alltid finns blåbär.
Men när vi kom dit så fanns det inte ett enda blåbär vi blev så himla snopna,så vi åkte till ett annat ställe och där fanns det inte heller ett enda blå bär.
vi åkte till tre andra ställen och vi hittade bara lite blåbär på sista stället vi fick knappt ihop en dl blåbär.
Jätte konstigt för förra året när jag följde med och plockade blåbär vid den här tiden på året så fick vi ihop jätte många liter blåbär.
Men jaa som sagt det blev inga färska blåbär utan frysta blåbär på min tårta istället.
MEn milo tyckte att det var jätte roligt att springa omkring iskogen,men höll sig nära mig och mormor.

Nu har jag nyss pratat med älsklingen och sagt godnatt för han ska upp och jobba imorgon och jag ska städa imorgon.
Nu ska jag och milo gå ut en så att han får kissa så att jag slipper gå ut inatt när det är kolsvart och iskallt ute.
Känns verkligen att sommarn börjar ta slut nu för det är vekligen ISKALLT på kvällarna och nätterna buhu jag vill ju ine ha höst och vinter.

Men sov så gott kram
Här kommer en riktig mysbild på lillakusen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0