Minnesgudstjänst




Jag kom på att jag skulle sjunga med min kör idag på en minnesgudstjänst.
Det gick jätte bra med sången det lät jätte fint.Sedan så läste prästenn upp alla som dött under året och det var 240 stycken och då tände man 240 ljus ett ljus för varje person som dött.Det var väldigt fint i kyrkan med alla ljus.Det blir så fin stämmning med alla ljus och fin sång och alla människor som kommer dit för att hedra dom döda.
Påvägen hem så åkte vi förbi en av gravplatserna som ligger nära stan och det var så otroligt vackert med alla ljus som lyste upp gravplatsen.Jag ska åka och tända ett ljus imorgon med Farmor och tända ett ljus för Farfar som dog i canser för flera år sedan.Har inte haft möjligheten att åka idag eller igår så det får bli imorgon.
 
Nu ska jag sätta mig framför tvn och titta på När och fjärran som idag handlar om Italien Rom och Irland.
Jag Var i Rom för två år sedan ungefär och det var en så otrolig upplevelse att få se Fontana di trevi (den kända fontänen) och även colosseumet.Vill verkligen åka tillbaka dit nått år framöver.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0