091016

Har varit på ett bra humör idag (fast lite trött). Hade sång på förmiddagen sjöng bland annat this i promise you mm.Vi hade lite underhållning för skolans elever så min "sång grupp" fick sjönga och spela en timme Fö att träna att sjönga och spela inför puplik.Jätte bra tycker jag att det är man lär sig så otroligt mycket av att göra detta.Senare på eftermiddagen kom det en gubbe om man nu får säga så,som hade en föreläsning som hette Musik och tortyr.Föeläsningen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig och den handlade om hur musik påvärkar oss människor med känslor och andra saker och även hur musik änvänd för att just tortera folk utomlands.Vi fick lyssna på olika melodi snuttar av olika musik inslag som brukar användas och det var allt i från hårdrock till beatles och bara en massa brus. Jag tyckte att det var välldigt intressant att lyssna på.
Efter föreläsningen så gick jag till min styvpappas mamma och städa hemma hos henne tog typ en timme och då fick jag 200 kr hihi då blev jag glad för jag hade inte förväntat mig att få nått eftersom att gärna hjälper till när
någon inyte orkar.
Sen kom älsklingen och hämtade mig när jag hade städat färdigt och då åkte vi och köpte godis och åkte sedan hem till mig för att bara mysa och titta på tv och äta godis så klart :)
Så nu ligger vi och tittar på ett gammalt avsnitt av CSI las vegas.
JAg ska snart sova känner jag börjar bli riktigt trött efter en jobbig och kämpig skolvecka,jag ska ha en låååååååång sovmorgon i morgon bitti iallafall.
Ne nu ska jag fortsätta titta på csi.

Han som hade föreläsningen Musik och tortyr hette Peter Bryngelsson och är Musik forskare och föreläser om jätte många olika saker bla musik och droger mm



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0