091012



Har haft en jätte stressad dag med matte prov och en massa annat.
Hade historia imorse jag var så otroligt trött så jag piggade upp mig med 3 stycken mandariner på lektionen.
Vi satt och lyssnade på när min lärare hade genomgång om Amerikanska och Franska revolutionen För vi ska ha något slags grupp arbete om någon av revolutionerna.Jag tycker det är super onödigt eftersom att man gick igenom detta när man gick i högstadiet det gjorde vi iallafall på min skola.
Jag fattar inte varför jag måste kunna allt det här för jag vet att jag inte kommer ha någon nytta av det i framtiden.Men men det är bara att acceptera och jobba och få ett betyg så löser det sig.
Gick ner till stan och åt lunch med britta ( min styv mamma) på mcdonalds onyttiga som vi är hahhah.
Sedan så var det bara att skynda tillbaka till skolan eftersom att jag hade matte prov.Jag tyckte iallafall att det gick bra, det kändes så iallafall så det känns skönt.Men vi får väll se till veckan hur det gick.

Nu på eftermiddagen så var jag på möte om Volontär jobb på Hospice.
Vi var ungefär 12-15 stycken jag var yngst resten var typ medelålders och pensionärer.
Vi fick veta lite grann om Hospice hur det kom till mm och hvi fick även reda på vad det innebar att vara volontär jobbare där.Sedan fick vi skriva in oss på en tid som passade var och en,för dom ville ha ett enskilt samtal med en och höra vad man kan tänka sig för arbets uppgifter.
Det fanns jätte mycket olika saker att göra jag är nog mest intresserad av Bakning,sång och bild.
Sedan så fick vi lite fika Blåbärs paj med grädde och te,kaffe,hallonvatten jätte gulligt av dom tyckte jag :)
Och efter fiat så fick vi en liten rund tur och se oss omkring lite ,fick även hälsa på hunden Leo av rasen Bishon friser (eller hur det stavas) som är där under dagarna och gosar med dom som är boende på hospice.
För det är ju faktist bevisat av forskare att djur ger glädje och lungn.
Men det känns verkligen jätte spännande att få volontär jobba där,ska bli en jätte bra erfarenhet tycker jag.


Nu har jag och min styvmamma gjort en kycklingsallad som jag ska mumsa i mig Gott gott.
Sedan ska jag vänta tills min älskling kommer♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0