Inför campingen imorgon

Jag har inyte hunnit fixa allt till morgon dagens camping med skolan så det känns lite stressig just nu,för jag har inte varit och hämtat sakerna jag ska låna av min morbror bland annat tält,sptirkök och stekpanna och sedan har jag inte varit och handlat det jag ska ha med mig i mat väg.
Men jag ska göra det när min styvmamma slutar jobba vid 6 tiden.

Packlista

*Sovsäck
*Filt
*Tält
*Liggunderlag
*tåliga skor
*Mjukis byxor
*tjocktröja
*Långärmad
*en MASSA tjockstrumor mysigt :)
*badkläder?
*HAndduk
*Hygien artiklar
*Ficklampa
*MIN NYA KAMERA :)

Sedan kommer det säkert att bli en massa mera saker även fast vi bara ska sovaborta en natt haha :)
Men det är ju alltid bra att tamed sig för mycket än för lite tycker jag.

Jag och några iklassen har delat ut vad var och en ska köpa så att inte alla behöver ta med sig egen mat.
Så jag ska ta med mig kryddor,soja,ketschup,wookmix.

Sedan ska jag ta med mig bananer och mjölkchoklad.
Sedan så ploppar man i några bitar choklad i banen och lindar in det i folie och lägger det vid elden ....Det blir så SJUKT gott mums mums :)

föresten måsta bara berätta att idag så informerade mina mentor klassen om att ifall man känner sig minsta sjuk ont i halsen eller feber så måste man stanna hemma och inte följa med på campingen pågrund utav smitt risken ifall att det skulle vara svininfluensan.
Eller om man känner att man inte mår bra när man är på campingen så måste man åka hem.

Jag tror inte att svininfluensan är så farlig som alla säger att den är.
Tycker att det har gått lite över styr för när det var fågelinfluensan för någraår sedan så sa ju folk att den också var jätte farlig men det var ju inte så himla många som blev dålig.
Jag tycker att sverige skrämmer svenskarna lite för mycket om den här svininfluensan.

Jaja nu ska jag gå och äta lite Piggelin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0